A helyettesítés

Miért kell a megszokott étel összetevőket helyettesíteni?

Azért, mert nem egészségesek vagy éppen azért, mert érzékenyek vagyunk rájuk. Sok ember nem is tudja, mitől csikar a hasa bizonyos ételek után vagy mitől puffad. Az egészséges táplálkozás szinte mindenkinél apró lépésekkel, a helyettesítéssel indul.

Az egészséges ételek alapanyagai megvásárolhatók bioboltokban és most már egyre inkább a nagy hipermarketekben is.

Az egészséges táplálkozás alternatív összetevői

Agave szirupCukorhelyettesítők:

  • Agave szirup: (Helyettesíthető rizssziruppal, tápiókasziruppal, bár ezek rendelkeznek némi mellékízzel.) Az agave növénynek a koncentrált nedve adja az agave szirupot, ami méz jellegű, folyékony édesítőszer.
  • Nyírfacukor: Egy természetes cukorféle, a Nyírfacukor nyírfa kérgének tápanyagokban gazdag rostjaiból vonják ki, elsősorban Finnországban. Külsőleg, illetve ízre teljesen azonos a hagyományos kristálycukorral, ránk gyakorolt élettani hatása viszont épp az ellenkezője. Cukorbetegek, fogyókúrázók, gyermekek, várandós kismamák, Candida diétán lévők is biztonságosan fogyaszthatják.

Tejtermékpótlók:

  • BiomargarinNövényi tejek, tejszínek (rizsből készültek), növényi biomargarin. A tejpótló rizsital édesebb, mint a tehéntej, sütni-főzni ugyanúgy használhatjuk. A növényi margarin állagra, ízre, használhatóságra megegyezik a hagyományos vajjal.

Gluténmentes lisztek:

  • Gluténmentes lisztRizsliszt, kukoricaliszt, kölesliszt, hajdinaliszt, illetve liszt helyett használhatunk darált mákot, diót, mogyorót, mandulát – ezeket nyersen való fogyasztás előtt áztassuk be néhány órára, hogy a bennük lévő enzimgátlók lebomoljanak, és az enzimek feléledjenek, majd szárítsuk meg őket.

Főbb ételcsoportok:

  • Egészséges táplálkozás, levesLevesek

A legtöbb ember kevés folyadékot iszik, sokan azért, mert nem szomjasak, vagy egyszerűen nem jut eszükbe. A levesek segítenek a folyadékpótlásban, melegben lehűtenek, hidegben felmelegítenek.

  • Egészséges táplálkozás, főételFőétel

Hiába készülnek másféle anyagokból ezek az ételek, nem fogjuk észrevenni, büntetlenül élvezhetjük a megszokott és kedvelt ízeinket. Elkészítésük nem tart tovább, mint a hagyományos ételeké.

  • Egészséges étrend, uzsonnára valóUzsonnára valók

Nem kíván nagy szakértelmet egyik recept elkészítése sem, könnyen csomagolhatók, gyerekeknek, munkahelyre, utazásra nagyszerűek. Többeknek gondot okoz, hogy köztes étkezésekre milyen egészséges ételt adjon a családnak.

  • Egészséges ételek, péktermékPéktermékek

Gyors segítség, ha éhesek vagyunk, hiszen ezek elkészítése nem igényel kelesztést, pihentetést. Ha valaki szembesül ételallergiájával, a péktermékekről való lemondás fáj a legjobban.

  • Egészséges táplálkozás és édességÉdességek

Hiába lenne egészségesebb zöldséget ropogtatni, ha valaki édességre vágyik, akkor nem a zöldségek között fog válogatni, hanem inkább választ olyan ételt, édességet, amit esetleg később meg fog bánni. Ezekkel a finomságokkal elejét tudjuk venni a bűnözésnek.

  • Egészséges táplálkozás, Zöld turmixZöld turmix

Ezeknek az italoknak a fogyasztása óriási változásokat idézhet elő egészségünkben! Enzimeket tartalmaznak, amik nélkül nincs élet, hiszen saját enzimkészletünk véges. Újabbakat kell magunkhoz venni, ezek viszont csak élő, feldolgozatlan ételekben vannak. A zöld levelekben lévő klorofill energiát ad, magas az ásványi anyag és nyomelem tartalmuk, nagyon jó lúgosítók. Igyuk éhgyomorra, hogy a lehető legjobb legyen a felszívódás.

Ezekre az alapokra építve kifejlesztettünk egy egészséges recept gyűjteményt.